Hakutreenit olivat nyt täällä meillä metsässä. Olin valinnut alueeksi aika raskaan maaston koirille sekä myös ohjasajille. Ja siinä samalla siis minä itse olin ihan puhki! Mun ja Akan treenit meni ihan poskelleen. Ensinnäkin Akka oli autossa n. 5 tuntia ja virtaa olisi ollut ihan mahdottomasti. Akan virta, mun vointiin -> ei hyvä yhdistelmä :) Kävin otattamassa hajun ykköseltä ja lähetin samantien. Akalla oli vauhtia ja oli mennyt mm ohitse 2 m päästä, mutta tuli takaisin luokseni. Piilo oli kukkulan alla parin kiven välissä. Lähetin uuden kerran ja Akka meni nyt suoraa piilolle. Akka tuli luokseni kutsustani. Jatkettiin hajun ottoa kakkoselle. Kakkosen mm oli piilossa pahvilaatikon sisällä. Saatiin varmasti haju ja lähdettiin pois lähetykselle. Akka menikin suoraa piilolle, hyvin. Tähän lopetettiin, koska minun kuntoni loppui kesken ja alkoi supistella. Akka oli hyvin ihmeissään, että mitäh, tähänkö jo lopetettiin. Sitten raukka takaisin autoon, jossa on saanut jo aikaansa viettää melkoisesti. Toisella kiekalla Akkalla mahdoton vimma päällä ja oli erittäin vilkkaalla päällä muutenkin. No lähetin Akan ekalle suoraan. Ei lähetnyt etenemään välittömästi vaan jouduin lähettämään toistamiseen, jonka jälkeen menikin mm luokse. Minä kutsuin Akan takasin luokseni ja sen jälkeen suora lähetys kakkoselle. Akka juoksikin hirmu vauhtia kohti piiloa ja yhtä lujaa ohi piilon :D! Kaartoi takaisin keskelle ja yhtä lujaa ohitse minun. Nyt taas Akka juoksee! Ja Heli huutaa ja ihan kuuroille korville ja kituset ulkona! No Akka juoksi jonnekkin puskaan, ilmeisesti kakkalle tai jotain... Sitten tuli luokseni ja lähetin uudelleen ja nyt Akka menikin ihan tyystin suoraa mm luokse. Tähän nämä reenit sitten jäi. Akka sai lopuksi juoksennella meidän ympärillämme ja mm syöttelivät keskellä vielä Akkaa. Akka olisi ihan varmasti hakenut enemmänkin ja ollut yhtä innoissaan, mutta mun kunto loppui kesken. Tämä ei ole helppoa raskaana! Ja jos on tiedossa pitkät hakutreenit (pitkään autossa olemista) , niin silloin on Akka lenkitettävä kunnolla!

Haku harrastus ei välttämättä sovi ihan loppuraskaana olevalle naiselle ;) Harmittaa hieman Akan puolesta, kun jotui autossa olemaan melki koko ajan ja sitten emäntä hyytyy :( Olisi varmasti Akan kunto kestänyt pidempäänkin ja suoritukset olisivat olleet varmasti paremmat, mutta Nooh... tämä on tätä vauvoja odotellessa. Ja mitä sitä tässä spekuloimaan. Me aloitetaan kohta LOMA! Ja sitten me vata pellossa eletään :))