Jälleen taas tottistelemassa Niihamassa.
Treenit meni päin persettä! Tai noh, tokihan tuo Akka seuraa ja menee maahankin ja näin, mutta kaikesta puuttuu se juttu!!! Pikku sievää, kilttiä ja vailla mitään belgi poweria!!! AAAARRRGGGGHHHH!!!!
Niin miksi se on siä haku-mettäs ihan eri tyyppi???
Sari sanoi, että mun pitää olla Akalle vielä mielenkiintoisempi jne... Se ei leiki mun kanssa täysillä ja kaikki on ihan syvältä :( Oli itku lähellä treeneissä :( Mutta onneksi kaikki kuitenki mua yritti tsempata.

Toiselle sessiolle otin sitten uudelleen Akan autosta. Toki vasta sitten, kun olin saanut oman pääni kuntoon ja mielen paremmaksi. Turhaa olisin ottanut Akkaa autosta ollenkaan, jos ei oma pää kestä. Väärin olisi koiralle se, jos ei itse olisi asiassa täysillä mukana.
Kiitos paljon Saijalle, kun se jaksoi mua kuunnella ja jaksoi mua tsempata ja mietti vielä mun kanssa ratkaisuja ja vielä lopuksi toteutti mun kanssa ne :) Nyt oli tosiaankin apu ja kaveri tarpeen.
Päätettiin, että Saija pitää Akkaa ja minä yksin leikin lelulla ja härnään Akkaa. Nooh... Tämä ei onnistunut yhtään. Akka vain katseli, että mitä toi mamma tuolla huhtoo. Ja täytyy sanoa, että pikkusen idiootti olo tuli :-#  Taas Akka haisteli Saijaa.. Hmmm... Eilenkin Akka osoitti suurta kiinnostusta Saijaa kohtaan, joten minäpä heitin lelun Saijalleja käskin Saijan kokeilla leikittää Akkaa ja kas kummaa, kuin naps vaan ja Akka tarrautui lelun ja taisteli Saijan kanssa vimmatusti. Saijalla oli voimaa leikissä ja antoi kunnon vastuksen Akalle.
HAH! Saija peräti kehui Akan kovaa taistelutahtoa ja samaan hengenvetoon sanoi, että vika on minussa. En osaa antaa Akalle tarpeeksi vastusta mitä Akka kaipaisi. Leikin lapsellisesti ja annan Akan voittaa heti, jolloin Akan ei todellakaan tarvi vastustaa. Akka on myös nöyrä ja kiltti, joten tämä on oravanpyörä, joka nyt vain pitää poikkaista ja sanoa Aksulle, että röyhkeäkin saa olla leluja kohtaan.
Noh, minähän leikin oikein olan takaa Aksun kanssa ja hups, kun saikin olla voimaa! Ihan käsiin otti :) Saija kannusti vierellä meidän leikki touhua. Kiitos Saijalle, joka sai Aksun TAISTELEMAAN ja sanoi vielä minullekkin neuvot miten jatkaa.

Elikkäs nyt härkin Akkaa heh, eli teen lelusta niin mielenkintoisen, jota pitä tavoitella eikä sitä noin vain heti saakkaan ja annan Akalle kunnon vastustusta enkä heti anna voittaa. Katsotaan, katsotaan....

Kolmannessa sessiossa ihan otin sitten vain paikkamakuun joka hyvin, vaikka häiriötä oli ihan kivasti. Palkaksi pääsi herkkuja syömään.

Seuraavalla kerralla vain härkin Akkaa lelulla. Nyt on taas sellainen fiilis, että haluan kaivaa sen palon sieltä Akan sisältä!!! Haluan, että se kipinä lähtee liekkiin. Muuten tottiksesta ei todella tule mitään! Tai ei sellaista mitä minä haluan ja toivon. Koska hallintakin tulee tämän leikin kautta eikä tarvi pelätä sitä, että koira ottaa hatkat. Kun palkka ja motivaatio on kohdallaan, niin ei ole kiire humputuksiin ;)
Eli nyt kaivetaan sitä prkleen belgi poweria!!!!!!!!!!!!!!!!
Liikkeitä ja tekniikkaa hiotaan ihan kotipihassa ja kentällä hiotaan sitä poweria. Tässä se suunnitelma nyt!

Tilannekatsaus joulukuussa, että mitä on tapahtunut leikki rintamala. Apua, oikeesti, vuosi on pian mennyt!