Vaikka Aksulla on juoksut päällä, niin menimme kentälle. Toki odotimme, että muut saa treenattua omat jutut ennen kuin me mennään säätämään. Olimme myös sellaisessa nurkassa mistä hajut ei kantaudu muualle. Kentällä oli jonkun verran häiriötä. Muu häiriö ei nyt pahemmin haitannut. Saattoi pari sellaista kohtaa olla, jolloin jouduin Akkaa muistuttamaan asiasta ;)

Mutta itse treeneihin. Kaksi sessiota.

1. Kontaktia naksulla. Haleutui itse oikeaan paikkaan, kontakti hyvää ja ilmekkin kohdillaan. Namia palkaksi. Pikku jutustelu Marjon kanssa katkaisi liikettä väkillä. Akka oli innokas tarjoili maahanmenoa ym. Seurasi kivasti. Aina vesilätäköissä ilme muutti "hyiolkoon-ilmeeksi", joten naksutin aina vesilätäkössä :)
Noh, namit siis tepsi ja ilme oli hyvää ja kaikki meni hyvin, kunnes otin lelun! Leiki nyt Akka jne... Leikki meni ihan täysin takkuamiseksi ja minä herpaannuin, kun Akkaa ei leikki kiinnostanut. Onneksi olin laittanut naksun pois. En siis nakustellut lelulle. Naksutan ruoalle, koska tiedän että ruoka on hyvä palkka. Mutta tosiaan tapahtui herpaantuminen. Yritin jopa väkisin leikkiä, leiki, leiki, leiki jne.. Jolloin varmasti leikistä tuli painostava tilanne. Paineistuinhan itsekkin siitä. Ei leikin saa olla painostavaa, mutta enhän minä paukapää ymmärtänyt!!!! Ja taas Marjon kanssa, voi, voi, voi, voi juttu. Tyhmä Heli!
Koira sitten autoon.

Sitten mietintää.... Alusta oli epämiellyttävä edelleen. Kamala! Leikki ei innostanut, joka entisestään pisti ketuttamaan. Fiilikset laski. Toiselle sessiolle vaihdoin lelua ja tarkoituksena oli luoksetulo. Hetsasin lelulla miltei epätoivon vimmassa, mutta kuinkas ollakkaan. Ei Akkaa kiinnostanut ei. Ja minä siinä, että lelu, lelu, lelu. ARGH! No kun Akka viimein tuli mun tykö niin heitin lelun himskattiin ja vaan itse tein pikku pyrähdyksiä ja kun Akka tuli, niin palkaksi namia ja taas ilme muuttui, mutta vielä-kään mulla ei päässä järjen elettäkään. Koira autoon.
Susanna sanoi, että nyt kyllä juoksut varmasti vaikuttaa. Ja minä sanoin, että ei vaikuta! Marjon kommentti, ei viettiä. Blääh, minä siihen, että viettiä eli ei!
Ankaraa pohdinta koko matka kotiin, jossa kyllä kerkeää miettiä.  

Summasummaarum:
Tulin siihen tulokseen, että minä olin idiootti! Miksi pakotan ja yritän epätoivoisesti jopa väkisin koiraa leikkimän, jos sitä ei huvita!??!! Pakkoko Akan on saakuri leikkiä, jos ei kerta nappaa??? Jos kerta ruoka nappasi, niin miksi me ei sitten vaan voitu touhata ruoalla???? Voi vidu, ku pitää olla tyhmä :( Ja tokihan, jos minä haluan leikkiä ja pakotan Akkaa leikkimään, niin onnistuuko se? No ei! Pakottaminen ei ole päivän sana! Vaan se tarjoaminen ;) Voi mun kanssa, kuinka ristiriitaista singnaalia annan koira paralleni. Homman nimi on se, että minä osaisin tulkita koiraani, että missä fiiliksessä se on ja mikä milloinkin on se oikea palkka. Tänään se olisi ollut ruoka ja kuinkas kävi? Noh, tietysti näin! Miksi en nyt meinaa hyväksyä tätä asiaa, että välillä leikitään vimmatusti ja välillä taas syödään ahneesti? Päasiahan on se, että me tehdän yhdessä ja meillä on kivaa kaikesta huolimatta. Mitä kivaa on se, jos toinen koko aika pakottaa toista? Ei siis niin mitään!!!! Joten näillä evälillä huomiseen. Ja edelleen peräänkuulutan itselleni sitä, että oppisin jo pikkuhiljaa lukemaan tuota omaa piskiäni. Voi minkä omistajan se on saanut!

Kun tultiin kotipihaan, otin Akan autosta. Näytin Akalle patukkaa, että tykkäisikkö? En siis mitenkään pakottanut ja kuinkas kävi. Akka otti patukan hanakasti suuhunsa ja leikki mun kanssa. No otettiin hienot seuraamispätkät ja käännöksiä oikealle, jopa Pasi kehui meitä, että seuruu on todella hienon ja helpon näköistä. Pasilta on vaikea saada hyvää arvosanaa, koska tuo on niin ihastunut Heidin ja Meten seuraamiseen, joten meillä on aika hankala päästä sinne, mutta nyt tuli jo pikkuisen sentäs kehuakin :)
Mutta kotipihassa ei lossakkoinen alusta haitannut eikä mikään muukaan, joten tää on taas tätä.
Mä luulen, että mä painostan kentällä Akkaa juuri tuon leikin vuoksi ja siitä on tullut kurja tilanne. Nyt siis naksuttelen ja palkkaan herkulla, niin eiköhän tämäkin asia ala rullaamaan. Enkä painosta leikkiin. Akka saa tarjota leikkiä, jos niikseen tulee. Lelu siis toki kulkee mukana, mutta Akka saa olla täst edes aloitteen tekijä niin kuin kotonakin.