Perjantaina Eerikan kanssa käytiin Omenatarhalla tottistelemassa.
Otinihan aluksi uutena juttuna kosketusalustaa kodin ulkopuolella ja voi kun meni hyvin! Vauhtia ja intoa piisasi :) Sitten eteentuloa, joka ihan ok. Tämän jälkeen seisomisia, jotka ihan ok. Näitä pitää treenata vielä paljon, jotta varmuutta tulee.
Sitten toisella kerralla otin seuraamista, jossa käännöksiä vasempaan ja oikeaan, jotka ihan ok. Nyt vaan vire oli melko laiska, koska kävelin itse hiljaa. Kun itse lisään vauhtia ja kävelen reippaasti, niin koirakin menee mukavasti. Kissanruokaa on vaikea palkita purkista ja mä vähä siinä tupeloin. Mun tarvii nyt miettiä, miten mä sitä tulen käyttämään, ettei siitä tule ongelma meille. Sitten vielä vauhtiluoksetulo, joka hyvin! Ei tullut pompun pomppua tälläkertaa.
loppun vielä leikittiin meidän omaa palloleikkiä, joka meni kivaasti!

Nyt oli häiriötäkin. Oli poikarykelmä ja kävelijöitä meni ohitse. Akka ei näistä ottanut häiriötä lainkaan. Meidän treenatessa tuli myös yksittäinen koiran kävelyttäjä. Akka haukahti kertaalleen koiralle, mutta ei aikonutkaan lähteä mun tyköä minnekkään!!! Siis tämä on ihmeellistä!!! Kivaa :)

Sitten tuli Marjo ja Mirja paikanpäälle. Olikin kiva, kun olimme ajatellut, että otamme viestiä tottistelun lopuksi. Näin saatiin taas häiriötä Eerikan päähän.

Viesti:
Eerika A ja mä liikkuva. 5 juoksua. Eerika eka ja vika. Väliä  n70 - 100m. Akka juoksi hienosti. Kun liikuin B:stä C:hen, niin Akka näki tämän. Menin lumipenkan taakana olevan kuusen taakse. Akka juoksi B pisteeseen ja jäi siihen pyörimään. Mutta lähti etenemään kuitenkin eteenpäin tietäpitkin. Ei siis juossut suoraa lumipekasta kuusipöheikkön. Kun juoksi tiellä sai ilmeisesti hajun ja tuli mun luokse. Hmmm.... Miksi ei tullut suoraa, vaan tuli tietäpitkin? Selvästi nyt kuitenkin otti hajun ilmasta. Kuitenkin sitten juoksi Eerikan luokse suoraa. Erikoista ja jännää tämä siirtyminen.
Kivaa oli, ku Akka juoksi tietäen mitä teki. Ei ollenkaan ottanut mistään häiriötä. Yleisön komennti oli, että Akan juoksu näyttää todella kevyeltä ja todella nopealta :)
Mutta mua mietityttää nyt tää siirto kyllä..... Että miten tämän nyt sitten niinku opettaa koiralle??? Mulle ku pitää aina vääntää kaikki rautalangasta ;) No pitää katsoa vielä seuraava kerta, että miten menee toi siirtyminen. Ja seuraavaksi mennään kyllä metsään!

Mä en osaa ees käyttää noita hymiöitä, ku oon tottunut näihin näppäimiin Jalka suussa

Tänään lauantaina sain pätevyyden toimia pk-koetoimitsijana. Eli ei kun kokeita järjestämään....