Tämä vuoden ensimmäinen päivä alkoi löhöilyllä ja laiskottelulla :) Muksutkin kovasti viihtyneet omissa puuhissaan, leikkien, pelaten ja telkkaria katsoen. Pasi on hoitanut sapuska puolen tänäpäivänä, ihanaa minä olen saanut siitä vapautuksen tänä päivänä. Katsoimme koko perheen kera Uuno leffan, joka telkkarista tuli.

Köpi on tasaantunut eilisestä. Köpi pelkäsi ihan hirmuisesti vuoden vaihdetta ja vietinkin aikani Köpin seurassa, koska Köpi kovasti tukeutui minun jalkoihini. Pasi ja tytöt (paitsi Siiri) paukuttelivat ulkona. Käytimme Köpin ja Akan erikseen ulkona, ettei Akka vain ota mallia tästä Köpi pojasta. Akka onneksi ei näyttänyt piittaavan raketeista mitään. Vaikka me täällä maalla korvessa summe, niin kyllä täälläkin paukahteli. Ihan kuin sodassa olisi ollut. Akka nukkui rauhallisena sisällä ja leikki pihalla vaikka kamala pauke olikin. Käytin koirat ulkona viimeisen kerran klo: 23 ennen pahinta turnajaista. Onneksi näyttää nyt siltä, että Akka ei ole paukkuarka. Tästä on hyvä jatkaa harrastamista tämän osalta.

No kun olimme löhöilleet, niin tein kuitenkin Akan kanssa tänään maahanmenoja ja istumisia tässä kotosalla vain. Istuminen sujuu nopeasti, mutta maahanmeneminen tarvii vielä käsi merkin. Ulkona leikin narupallolla ja leikissä olikin nyt tarkoituksena se, että Akka pyytää leikin jatkumaan ja tuo palloa minulle takaisin. Akka nimittäin saattaa lähteä lelu suussaan juoksemaan minne sattuu ylpeänä saalistaan. Minulla oli namit (kinkun jämiä) mukana ja houkuttelin luokseni niillä. Ja jos oikein lähti menemään niin muutuin passiiviseksi, jolloin Akka hämääntyi ja tuli luokseni pallo suussa tarjoten palloa minulle leikkiä jatkaakseen. Ja tokihan leikki jatkui riemuiten! Namit on siinä huonopuoli, että pallo tippuu helposti suussa. Huomasin, että passiivisuuteni saa Akankin enemmän kiinnostumaan olemaan leikissä aktiivinen MINUN kanssani. Illalla kokeilimme leikkiä uudelleen jolloin jo Akka taas enempi tajusi jujun ja toikin innolla narupalloa minulle takaisin. Ihana leikkiä, kun huomaan, että leikki alkaa pikkuhiljaa olemaan yhteispeliä eikä vain niin, että Akka leikkii ja minä katson sivusta :D Siinä sitten leikimme narupallolla luoksetuloa. Teimme muutaman sivulle tulon ja maahan menojakin. Tänään otimme uudeksi jutuksi noutokapulan. Katsotaan miten homma etenee...

Nyt en jaksa analysoida tai tarkentaa tekemisiämme, mutta eiköhän tätä tekstiä tule myöhemmin ja tarkemmin selostettunakin. Nyt olen väsynyt ja painun pois koneelta !

Tässä vielä kuva meidän Aksusta, joka on ottanut lunkisti vuoden ekan päivän :)

1177106.jpg