Tänään päätettiin hakureeneissä kokeilla Akalle haamuja. Olemme siis tehnyt vain ja ainoastaan hajunottoja ja nyt kun olen niin raskaana, niin päätettiin kokeilla mitä Akka tähän tuumaa. Hajunotot, kun on minulle niin fyysisesti raskasta. No otettiin neljä maalimiestä. Akka näki, kun maalimiehet lähtivät piiloihinsa ja olihan ihmeissään, että tuonne meni äijjä ja tuonnekkin (toinen meni siis vasemmalle puolelle ja toinen oikealle). Sitten Akka olikin jo niin täpinöissään, että... Maailimiehet olivat kaikki 50m ja mukana oli peitteet, että pääsivät kunnolla piiloon. Näin Akka joutuu kuitenkin käyttämään myös nenäänsä. No ekalla mm heilutti käsiään ja Akka tämän huomattuaan oli jo kovasti menossa. Mm meni piiloon ja minä annoin lähetyksen ja niin Akka pinkoi niin, että sammaleet pöllysi suoraa mm:n luokse. Sitten toiselle ja sama juttu. Mm heilui ja Akka tämän nähtyään meni piiloon ja lähetin ja suoraan ja hyvin! Samoin meni myös kolmonen ja nelonen. Akasta näkee, että haku on kivaa! Minä itse en nyt edes mennyt Akkaa puoleen väliin vastaan vaan nyt työ on maalimiehillä kuskata Akkaa ja minä etenen keskilinjalla. Kun kutsun niin mm passivoituu ja Akka tulee luokseni. Näin Akka myös alkaa tajuamaan sen, että linjaa edetään eteenpäin, kun minä etenen. Samalla saa päästellä "vähän" höyryjään, kun tulee luokseni mm tyköä. Nimittäin Akalla on sitä virtaa ja minun fyysinen kunto ei nyt anna tähän mahkuja, mutta nyt on hyvin keksitty ratkaisu, että meillä molemmilla on kivaa ja nautitaan reenaamisesta :) On se hyvä, että on hakua opettamassa sellainen tyyppi, joka osaa tämän homman ja tietää mitä pitää tehdä ja tekee treenaukset sellaiseksi, joka on yksilöllisesti parivaljakolle sopivat! Kiitos niin paljon Sarille! Lopuksi otin Akalta liivit pois ja sai hakea krepit alueelta maalimiesten kanssa sekä sai hyvää syötävää. Treenikaverit sanoikin, että Akasta varmaan tulisi myös hyvä viestikoira, kun on niin nopea ja ketterä ja ehdotti ne myös hiihtoa talvella nopuden ja voimansa vuoksi. Eli Akasta on moneksi ei vain hakukoiraksi, mutta aika on rajallinen ;)

Olen tyytyväinen näihin treeneihin todella. Näin mennään myös tulevalla leirillä, katsotaan mitä tuleman pitää... Sitten meillä jo alkaakin tauko, joten tuntuu ihan ookoolta jättää tämmöiseen, koska tämä näköjään lisää myös motivaatiota entisestään. Hyvähyvä :)