Pakko kirjoittaa tämän päivän neuvolakäynti tännekkin, koska olen siitä niin iloinen.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja niin myös harrastaminen vaikuttaa raskauteen ja raskaus harrastamiseen, joten kaikki pitää ottaa huomioon.
Olenkin välillä jännittänyt sitä, että miten kroppani kestää raskauden ja harrastamisen. Viimeksi, kun odotin Siiriä, niin minulle tuli ennenaikaisia supistuksia ja piti olla töistä sairaslomalla. Roosan aikana minulla nousi verenpaineet korkeaksi ja kaikki tekeminen kiellettiin. Nyt ei ole moisia tullut, mutta enhän ole töissäkään juurikaan ollut kuin satunnaisia keikkoja tekemässä. Kotona ja reeneissä kuitenkin voi mennä sen oman tuntemuksen mukaan. Saa levähtää ja huilata silloin, kun siltä tuntuu, näin ei töissä ole.
Mutta eipä vain hakumettässä ole ainakaan vielä supistuksia tullut, vaikka meno on välillä kovaakin. Ainoastaan kunto meinaa hyytyä, mutta silloin vain pitää puhallella ja ottaa iisimmin. Onhan minulle tullut kuitenkin painoa 8kg ja vauva potkii kovasti masussa ja masu kasvanutkin jo. Pitää nyt toivoa, että näin menisi loppuun saakka, ettei tulisi mitään, koska sitten täytyy pysähtyä.

Nyt neuvolassa todettiin kaikki minun arvojeni olevan hyvät. Hb oli noussut viime kerrasta, verenpaineet oli ihan huippu luokkaa 128/68 ja vauva liikkui masussa ja vauvan sydänäänet kohdillaan. Oma kätilöni sanoi, että voin harrastaa vaikka loppuun saakka, mikäli näin hyvin menee, kunhan vain kuuntelen omaa kroppaani.

Ihana huomata, että rakas koira on minulle positiivisesti eduksi. Akasta on siis hyötyä minun ja masuasukin terveydelle, mutta luulempa, että hyötyä on myös meidän koko perheelle, koska kyllähän se äidin mielikin on toisenlainen, kun saa välillä tehdä muita puuhia kuin kotihommia ;) Toivottavasti tästä olisi myös hyötyä tuolle ukko-kullalekkin. Kyllä se ainakin sanoo, että hienoa nähdä minut hyvin voivana.

Eli tätä samaa rataa sitten vain jatketaan täysillä nauttien!