Hakuiltiin tänään Koivumäessä. Meidän ryhmässä oli tänään kaksi uutta tyyppiä vierailulla ja hakemassa uusia ideoita omiin treeneihin.

Akalle otettiin 2x 3 maalimiestä. Ekalla kierroksella hain hajut yksitellen. Hyvin meni ykkönen ja kakkonen, mutta kolmannella MINÄ säädin!!!! Grrr!!! Etsin ja etsin piiloa ja kreppiä, mutta en vain löytänyt. Olin ihan H-moilasena siinä sitten..... Akka katseli mun päälle säälivästi, että voi mamma etkö sä koskaan opi??? :( Minä surkea, surkea... On se kumma, kun Akka kestää meikäläisen säädöt. Noh, minä ihmettelin ja ihmettelin, että missä pirussa se piilo on, kävin jossakin pilossa, missä ei ollut ketään??? Noh, sitten jo Sari tympääntyi meikäläisen säätöön ja komensi meidät sieltä metiköstä pois. Käski lähettää Akan menemään. Akka meni haistelemaan Saijaa, mutta tuli sitten tyköni ja sitten lähetin ja sinne se meni. Menin hiljaa perään ja huomasin, että Akka tekee töitä etsimiseen. Ihmettelin, että taitaa Akka olla nyt ihan väärässä suunnassa ja sooloilla miten sattuu ja oli jo lähellä, etten kutsunut pois, mutta sitten kuuluikin jo, että hyvä Akka! Ohhoh!!! Akka löysi! :) Akan nenä toimi ja tiesi mitä teki. Toisi hienosti! Minä sekoilin, anteeksi Akka. Minä idiootti olin vienyt Akan kakkoselle!!! Ajatella miten pönttö mä olen, kun en edes tajua, että kyiseisestä piilosta on jo tyyppi haettu. Aaaargh! Voi kuinka pahoillani olen siitä kuinka huono mä olen :( ja kuinka paskasti mä koiraani ohjaan :( Mutta on se vaan niin ihana huomata myös se, että Akka tietää mitä pitää tehdä, vaikka mamma sekaisin onkin. Nyt näin, että Akasta taitaa kehittyä pikku hiljaa todellakin haku-koira, koska tietää todella mitä tehdä ja mikä hienointa, on se, että Akka käyttää nenää todella hyvin. Ja motivaatio on mikä parhain äijän etsimiseen. Eikä välittänyt mitään hämypiiloista, vaan kun huomasi, että hämyissä ei ketään ole, niin ohitti piilot loistavasti ilman minkäänmoista jumitusta. HYVÄ!
Hyvät kehut ja onnittelut Akalle, minä sain ruoskaa Sarilta. Masentuneena lähdin viemään Akkaa autoon odottamaan kakkos kierrosta.

Kohta kuitenkin unohdin jo oman masarini ja olin entiseni :) Mukava seura ja kivat koirat saa mielen aina paremmaksi.

Hain Akan kakkos kierrokselle. Akalla oli melkoinen virta ja into päällä. Nyt siis samat piilot ja lähetykset suoraa ilman apuja.
Kaikki loistavan hyvin! Vipalle menin itse pallojen kanssa leikkimään Akan ja maalimiehen kanssa. Mukavasti Akka leikkikin. Oli oikein innoissaan. Otin liivit pois ja sai tämän jälkeen juosta meidän kanssa, kun purkasimme alueen. Keskilinjalla sai vielä muutaman herkkupalasenkin :)
Kivat treenit taas jälleen!